Dag 2 - Kroatië - Reisverslag uit Bibinje, Kroatië van roadtripbastom - WaarBenJij.nu Dag 2 - Kroatië - Reisverslag uit Bibinje, Kroatië van roadtripbastom - WaarBenJij.nu

Dag 2 - Kroatië

Door: Tom & Bas

09 Juli 2015 | Kroatië, Bibinje

Dag 2 - Kroatië
Om 00:00 besloten we de prachtige stad Maribor (Slovenië) te verlaten. Helaas gaf de hamburger van de Burek King niet de verzadiging waarop wij gehoopt hadden. Gelukkig kwamen we dan ook nog een Mac Donalds tegen (waar we pas 5 uur naar op zoek waren).

Kroatië werd ons volgende doelwit, aangezien we nergens konden blijven pitten in Maribor en we het niet zagen zitten om ergens op een parkeerplaats in de Fiesta in slaap te sukkelen. Zagreb(de hoofdstad van Kroatië) hadden we op de tomtom ingevoerd. Onze lieve TomTom die ons tot dan nog niet in de steek had gelaten, had tegen onze aanwijzingen in ons toch een tolweg op gestuurd. We kwamen aan bij de douane van Kroatië. Nadat we tweemaal ons ID en rijbewijs hadden moeten afgeven werden we uit de auto geplukt. Bas werd versuft wakker en we werden door de douane meegenomen naar een gebouw. Daar werd ons verscheidene keren gevraagd of we (hard)drugs in onze auto hadden. We konden de immens chagrijnige douane er niet van overtuigen dat we geen drugs in onze auto hadden. Ze hebben in enkele minuten onze spullen door elkaar gegooid maar niks kunnen vinden. Nadat we alles weer hadden opgeruimd konden we onze route vervolgen. Snel van de tolweg af en Kroatië in. Ons vertrouwen in de TomTom was weer langzaam aan het herstellen totdat we op de meest onmogelijke weg van heel Kroatië terecht kwamen (was het asfalt op?!). Met de stress van een lege tank kwamen we net op tijd aan bij een tankstation. Echter hadden wij natuurlijk alleen maar Euro's op zak, geen Kuna's... Gelukkig was de pin nog een optie.

Opnieuw weer de plannen gewijzigd, op naar de kust van Kroatië, oftewel Zadar! Na nog wat pittige uurtjes zijn we rond 09:00 aangekomen in Zadar, een mooie stad, mooie haven, maar wat een ellende qua wegen. Allemaal eenrichtingsweggetjes, bah!

De zoektocht naar een camping in Zadar was ook om te huilen. Om 12:00 hadden wij het maar op gegeven en zijn we Zadar weer uit gereden om verder op bij de kust een mooie camping te zoeken. Bij Bibinje (dorpje naast Zadar) aangekomen zijn we met een kaart opzoek gegaan naar een paar campings aan de kust. Na wat rondvragen uiteindelijk in de achtertuin van de eigenaar van een kroegje, restaurant, ijskraam, cocktailbar, souvenirwinkel en bootverhuur beland (20m van de zee af, wat vervelend weer).

13:00, toen werd het tijd om onze slaap in te halen, 2 perfecte strandstoeltjes stonden voor ons klaar bij de zee. Binnen enkele seconden lagen we beide in een diepe coma, eindelijk de wel verdiende slaap! Rond 18:00 werden wij weer wakker, maar wat moet je dan nog doen met je dag?! Misschien een waterfiets met glijbaan huren? Lekker op het water dobberen en genieten van het lekkere weer? Ach, waarom ook niet.

Na deze lekkere rustige dag een pizzatje gegeten en geëindigd boven het kroegje bij onze slaapplek, om dit prachtige reisverslag voor jullie te typen.

Stay tuned!